Pressemeddelelse RC1910, uge 02-2015

Randers Cykleklub af 1910
11.01.15 – Nytårsappel i Randers Cykleklub a 1910
Søndag den 11. januar 2015 blev der afholdt nytårsappel i Randers Cykleklub af 1910.

Klubbens ryttere blev i den forbindelse sendt ud på 1. afdeling i Vinter Prestige Landevejscup, hvor Anders Krogh fra Team RC1910 Elite var hurtigst i dagens to spurter.

De yngre ryttere og deres trænere var en tur i Fladbro på mountainbike.

Efter træningen var der tiltrængt bad, mad og socialt samvær for alle i klubhuset, hvor også formand Jørgen Schmidt ønskede medlemmerne et rigtig godt nytår og så frem mod den kommende sæson, hvor han bl.a. kom ind på disse emner:

Sponsorer:
Vi har gentegnet de tøj sponsorater, der udløb til nytår, og det betyder, at tøjsponsorerne i 2015 er uændret i forhold til 2014.

Bukserne er stadig prydret med Mc Donald’s, og på trøjen har vi Thor, Sparekassen Kronjylland, Dania Plast, Verdo, XL-Byg Vorup, Nyt Syn Torvegade, BDO, Skala IT og Jørgen Schmidt Cyklers Eftf..

Nishiki er igen sponsor for vores åbne landevejsløb, og de fleste af vores annoncører i klubbladet har gentegnet annonceringen.
Ny annoncør er Garant, som vi byder velkommen.

Tak til sponsorerne for deres store engagement og opbakning.

Aktiviteter 2015:
RC1910 ligger heller ikke i 2015 på den lade side, hvad angår arrangementer og afholdelse af cykelløb.
Vi er allerede i dag startet ud med vinterens Prestige Cup, som køres over 11 søndage i januar, februar og marts, og resultaterne vil løbende blive opdateret på klubbens hjemmeside: https://rc1910.dk/loeb-arrangementer/reglement-vinter-prestige-cup-2014/slutstilling-i-prestige-cup-2014/

I marts afholder vi generalforsamling den 5. marts og søndag den 8. marts køres Fastelavnsløbet.

I Påsken er vi arrangør af det interne indledningsløb for de nordøstjyske klubber, i Grundlovsferien 5.-7. juni afholder vi DM i enkeltstart og landevejsløb for U23 og veteranryttere fredag og søndag, og lørdag køres Nishiki Landevejsløbet for alle de øvrige klasser.

Sidst i juli køres Randers Bike Week over fire dage, og ugen efter den 9. august køres det store motionsløb Fjordløbet.

Derudover skal der køres klubmesterskabsafdelinger på både landevej og MTB i både foråret og sensommeren, og vi har også planer om at afholde et Medaljeløb for unge ryttere, der har lyst at prøve cykelsporten.

Dertil kommer naturligvis alle de sociale aktiviteter som grillaften, træningsafslutning, et par fester og meget andet, så alle de hjælpsomme frivillige vil igen i år blive holdt til ilden.

Sportsligt:
Det tegner til, at vi går en rigtig god sæson i møde med mange seriøse ryttere på alle niveauer. Vintertræningen er for længst startet, og der bliver gået målrettet til opgaven med højt humør og stor seriøsitet.

Flere af B, C og veteranrytterne har det store sæsonmål at opnå deltagelse i amatør VM finalen, som skal køres i Hobro/Aalborg i september måned. Rytterne skal dog først lige kvalificere sige via Gran Fondo løbet i maj i nordsjælland, og her er der særdeles gode chancer for, at alle RC’erne opnår kvalifikation.

U23 A-rytterne og veteranrytterne kan som nævnt se frem til at køre deres DM løb på hjemmebanen i Randers, og mon ikke der også her er ambitioner om medaljer i de forskellige klasser.

De unge ryttere i ungdom og børnerækkerne har også fået gang i vintertræningen, og de piskes igennem af klubbens BU trænere, så vi regner også her med, at der ligger mange præmier og venter på de unge mennesker, når sæsonen for alvor går i gang i starten af april.

Sidst i 2014 blev det godkendt, at Randers by fortsætter som Team Danmark by i de næste 4 år, og landevejscykling er blevet godkendt som en af de prioriterede idrætter, hvilket betyder, at der bliver mere fokus på os og talentudviklingen.

Rent praktisk er vi i øjeblikket i gang med et seminar under Team Danmark, hvor vi bl.a. kigger på vores værdigrundlag og mange andre spændende ting.

Team RC1910 Elite 2015:
Team RC1910 Elite 2015 kommer til at bestå af følgende ryttere fra 2014 holdet: Nils Lau Broge, Kasper Würtz Schmidt, Jens Møller Pedersen, Jacques Stilling, Mikkel Bahnsen, Sebastian Carlsbæk, Anders Krogh, Rasmus Hvarre (B), Rasmus Ginnerup (B), Mads Beck Olsen (B).

Derudover bliver holdet forstærket af den meget erfarne A rytter Jesper Hansen, som senest har kørt på continental teamet Team Designa Køkken – Knudsgaard.

Jesper bor på Djursland og er ikke et helt nyt ansigt i klubben, idet han har været medlem i RC1910 siden han som U23 rytter kørte i RC1910 på Team Reelight.

Sammensætningen giver teamet en god blanding af både erfarne og unge ryttere samt ryttere med gode sociale kompetencer, så det er i vores øjne det helt rigtige miks.

Teamet har allerede holdt et par samlinger, og holder også en træningssamling i februar. Rytterne er løbende de næste par måneder på forskellige udenlandske træningslejre, og i marts starter sæsonen for team rytterne med løb i Belgien.